Behöver du ett nytt varumärke? Eller kanske förnya ett befintligt? Boka en uppstartsworkshop nu så kör vi igång.
Människor fattar beslut med magen och rättfärdigar dem med funktionella fördelar.
Ett bra varumärke ser till att magkänslan blir rätt.
Människan har alltid dragits till det fina. Det vackra. Det uttrycksfulla. Det är detta grundläggande mänskliga beteende som gör design till den viktigaste aspekten av ett varumärkes attraktionskraft.
Så här skapar vi ett starkt varumärke
Alla våra varumärkesplattformar grundar sig i ett komplett strategiskt ramverk. Varje ramverk anpassas efter våra kunder och följer med hela vägen från uppstart till lansering.
❶
Uppstartsworkshop
❷
Nulägesanalys
❸
Varumärkesstrategi
❹
Strategisk design-uppstart
❺
Grafisk profil
❻
Lansering
Ett varumärke är till stor del en känsla. Tricket är att väcka rätt känslor hos rätt personer vid rätt tidpunkt.
Hampus Wickström
Varumärkesstrateg
– Peter Lundblad, tidigare VD Byggelit
23%
Varumärken som är konsekventa i sitt uttryck i alla sina touchpoints kan öka sin omsättning med upp till 23%
*YouGov (2021, July 7)
13%
Varumärken med ett starkt varumärkeskapital (brand equity) kan ta 13% mer betalt.
*The meaningfully different framework, Millard Brown
4x
Varumärken med ett starkt varumärkeskapital är 4x mer troliga att växa nästkommande år jämfört med varumärken med sämre varumärkeskapital
*The meaningfully different framework, Millard Brown
Redo för Midnattsbris?
Behöver du bygga ett varumärke som får människor att stanna i scrollet? Vill du att din marknadsföring ska sopa mattan med konkurrenterna? Är du på jakt efter en samarbetspartner som premierar datadriven kreativitet och långsiktiga relationer?