Kund
Nyströms Plåtslageri
Leveranser
Ett hantverk som håller över generationer
Nyström Plåtslageri drivs idag av tredje och fjärde generationens Nyströmmare. De har ett hantverkskunnande och expertis som är svårt att överträffa i denna delen av Sverige. Nyströms kom till oss på Midnattsbris för att de hade behov av att förtydliga sitt varumärke, utveckla arbetsgivarvarumärket och lansera allt det på en ny webbplats.
Nytt utan att det ska kännas nytt
Att utöka en varumärkesplattform som funnits i över 140 år kräver sin eftertanke. Behovet uppstod när Nyströms digitala närvaro skulle uppdateras. Avsaknaden av symbol, kompletterande färger, tydliga texter och aktuella bilder blev uppenbar. För att göra varumärket rättvisa valde Nyströms att, tillsammans med oss på Midnattsbris, se över både varumärkesstrategi och grafisk profil men utan att göra om varumärket.
Nyströms är den realistiske ledaren
Med hjälp av en personlighetsbeskrivning kunde vi förtydliga vilket typ av varumärke Nyströms faktiskt är. Genom att kombinera “realisten” med “ledaren” skapade vi en personlighetsbeskrivning som i kort drag gick ut på se världen för vad den är och driva igenom positiva förändringar.
Plåt som en modulär symbol och självklara färger
Som komplement till den nuvarande logotypen valde vi att lägga till en symbol som kan användas i situationer där den primära logotypen inte passar. Det kan vara allt från mer subtila sammanhang till små appliceringar eller när det behövs mer känsla. Nyströms har traditionellt sett varit blåa och vita. För att skapa en större varumärkesrymd och möjligheter att anpassa kostym efter situation tog vi fram tre kompletterande färger. Alla plåtrelaterade såklart.
John Nyström, VD, Nyström Plåtslageri
Grett att vi har fått fram en symbol, färger och en webbplats som känns som att vi alltid haft dem. Men som samtidigt adderar en skön och fräsch känsla.