Kund
Voltiva
Leveranser
Fastighetsnära elbilsladdning måste gå att lita på, dygnet runt
Det är sent och du har precis kommit fram till hotellet. Laddarna är trasiga och det finns ingen support att ringa. Utbyggnaden av elbilsladdning går snabbt. Det är dock få som fokuserar på drift och underhåll. Vem ska ta hand om alla laddare när de väl är installerade så att de fungerar? Vem hjälper till när det krånglar? Marknaden fokuserar för mycket på installation och alldeles för lite på drift-frågan. Vi hjälper Voltiva att ändra på det med datadriven kommunikation och särskiljande varumärkesarbete.
En pålitlig expert som gör det invecklade enkelt
Tillsammans med grundarna utforskade vi drivkrafter, mål, utmaningar och möjligheter för varumärket. Processen ledde oss från en vision till en konkret och knivskarpt varumärkesstrategi. - Research - Workshops - Processledning - Varumärkesstrategi
Namnet som har både energi och ett vänligt bemötande
För att lyckas med positioneringen behövdes ett namn som reflekterade erbjudandet. Vi tog fram ett antal olika förslag och A/B-testade dem för att testa spontana associationer. Voltiva kom vinnande ur testet tack vare sin förmåga att vara både pålitligt, modernt och vänligt. - Namngenerering - Associationstester - Varumärkesregistrering
Datadriven kreativitet med uppdraget att utbilda
Problemen som Voltiva löser är att finns för få fastighetsnära elbilsladdare och att de som finns ofta står utan drift- och supportlösning. Det innebär att laddkunderna riskerar att stå utan fungerande laddning, när de behöver den som mest. En av de kommunikativa utmaningarna med detta var, och är, att alldeles för få vet om att detta är ett problem. Med hjälp av data och budskapstestning bygger vi successivt kännedom om både problemet, varumärket och lösningen. - SEO - Innehållsproduktion - Sociala medier - Annonsering - Poddsamarbeten - Mätning och uppföljning - Hubspot
Mikael Ring, VD och medgrundare, Voltiva
Med Midnattsbris fann vi tidigt en partner som förstår vår idé och kan omsätta den till handling. De matchar oss på flera plan, dels i form av alla fantastiska personer med rätt kompentens för våra behov, dels en attityd som gör att vi alltid fokuserar på rätt saker och dessutom en organisation som fullt ut stöttar vår digitala agenda